18 Nisan 2015 Cumartesi

[İKBT #2] 15 Saniye - Andrew Gross




İkinci turumuzun üçüncü gününden herkese merhaba! Tur kitabımızdan çok memnunum. Çok güzel bir polisiye gerilim kitabı. Özellikle Arkadya yayınlarının başarılı kapağı çok hoşuma gitti. Püsküllü ayraç, kitap isminin kabartmalı parlak yazılışı çok güzel. Elime aldığımda kapağına aşık oldum diyebilirim. Ciltli bir kitap gibi benim için. Kitabın başka ülkelerdeki kapak tasarımlarına baktığımda en güzel tasarımın Arkadya yayınlarından çıktığını düşünüyorum. 



Bu oyunun tek bir kuralı var:
Hayatta kalmayı başar ve asla teslim olma.


Kesinlikle kapağında yazan bu söz kitaba çok uygun. Özellikle doktor Henry için. Kitabımız Amanda'nın 15 saniyelik bir dikkatsizliğiyle başlıyor. Kitabı okurken sürekli "Ah! Amanda onu yapmasaydı tüm bunlar olur muydu?" diye çok söylendim  ama olan oldu tabii. Ardından çok saygın doktorumuz Henry, bir kumpasın içine düşüyor ve bu kumpastan hem kendini hem sevdiklerini kurtarmaya çalışıyor. Farklı olaylar birbirine nasıl bağlanacak diye düşünebilirsiniz. Ama yazarımız usta bir şekilde kurgusunu hazırlamış ve bizlere sunmuş. Zaten bu ustaca olan kurgu ve akıcılığı kitabı çok güzel yapan şey. Yoksa betimlemeler içinde kaybolmuyorsunuz.

Ben çok polisiye gerilim kitabı okumam ve genelde okurken sıkılırım. Ama bu kitapta sıkılmadım. Elinize alınca akıp gidiyor. Bir veya iki günde bitirebileceğiniz akıcı bir kitap.


Şüphesiz okuyunca sevilmeyen tek yanı kitabın yarısında katilin belli olmasıdır. Okuyan çoğu kişinin benim gibi bu kısımdan şikayetçi olacağını düşünüyorum. Ama kesinlikle bu sizde olumsuz etki bırakıp kitabı almaktan vaz geçirmesin. Ne tadı kalıcak diye düşünmeyin. Kitabı okurken ne demek istediğimi anlayacaksın. Evet amacım sizi merakta bırakıp bu kitabı almanızı sağlamak. :D  Alın!  Kitabın sonunda "Oha!" demeyeceksiniz belki ama cidden beğeneceksiniz ve pişman olmayacaksınız.

 Akıcı, güzel, 436 sayfa ama puntoları büyük. E daha ne olsun?

Kitaptan çok sevdiğim birkaç alıntı paylaşmak isterim. Alıntıları okuduktan sonra benim gözümden 15 Saniye videomu da aşağıdan izleyebilirsiniz. ;)

Benden bu kitaba 4 yaprak. 



Facebook çekilişimize mutlaka katılın!


  ALINTILAR   


Eğer birisi sizin için çok önemli bir şeyi elinizden alırsa... Eğer korku, endişe ve dehşet içinde kalırsanız... Şiddet kaçınılmazdı.

***

Vaktiyle birisi on gün demişti. İnsanın hayatında gerçek anlamda mükemmel geçirdiği gün sayısı on günmüş. Arkanıza dönüp baktığınızda geçmişte yaşadığınız onca şeyin arasından sıyrılıp çıkan on gün. Geri kalan ise sadece karmaşadan ibaret...

***

Kızımın hayatı tehlikedeydi ve ben şimdi iki cinayetten aranan azılı bir katildim.



♦ BENİM 15 SANİYE'M 




Rafflecopter çekilişi aşağıda.



2 yorum: